ד"ר נעמה גרשי

נעמה גרשי
המגמה לפסיכולוגיה חינוכית ופסיכולוגיה קלינית של הילד
בית הספר לחינוך, חדר 475.

דוא"ל: naama.gershy@mail.huji.ac.il

טל: 02-5882078

Naama Gershy is a lecturer at the Clinical Child & Educational Psychology Program at the Hebrew University of Jerusalem. She is a graduate of the Adi Lautman Interdisciplinary Program at Tel Aviv University where she also completed her MA in child clinical psychology. Naama received a Fulbright doctorate fellowship and completed Ph.D. in clinical psychology at Long Island University, Brooklyn New York. She was a postdoctoral fellow at Yale University Child Study Center, where she specialized in post-trauma and system based work with the local police. Naama studies conflictual parent-child relationships. She is particularly interested in the capacity of the parent to think about his child’s mind (mentalization), manage the child’s and his own negative affect (emotion regulation), and the impact of both constructs on interpersonal relationships and family processes. Her research takes place in the realm between the therapy room and the lab, focusing on challenges and dilemmas that clinicians encounter in their clinical work. She studies the engagement of fathers in psychotherapy and explores scientific and clinical ways to promote integration of psychodynamic theory with cognitive behavioral practice. Naama is currently involved in research projects at the ADHD-NVR clinic, at Schneider Children's Medical Center.
 

נעמה גרשי היא מרצה במגמה לפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד בבית הספר לחינוך ע"ש שלמה (סימור) פוקס באוניברסיטה העברית. היא בוגרת התכנית הבין תחומית על שם עדי לאוטמן באוניברסיטת תל אביב שם גם השלימה תואר שני בפסיכולוגיה קלינית של הילד. נעמה היא בוגרת תכנית פולברייט ללימודי דוקטורט. היא השלימה את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת לונג איילנד שבברוקלין, ואת הכשרת הפוסט דוקטורט במרכז לחקר הילד באוניברסיטת ייל, שם התמחתה בטיפול בפוסט טראומה ובעבודה מערכתית עם המשטרה. היא חוקרת יחסים בין הורים לילדים במצבי משבר תוך התמקדות באופן בו ההורה מבין את התנהגות הילד (מנטליזציה), האופן שבו מתמודד ההורה עם הרגשות השליליים שלו ושל הילד (ויסות רגשי) וההשפעה של כל אלו על תהליכים בין אישיים בתוך המשפחה. מחקריה ממוקמים בתפר שבין חדר הטיפול למעבדה ומבקשים למצוא דרכים לשפר את העבודה הטיפולית עם הורים. היא עוסקת בשאלות קליניות ומחקריות הקשורות לעבודה טיפולית עם אבות וכן באינטגרציה של תיאוריות פסיכודינמיות עם התערבויות קוגניטיביות-התנהגותיות. נעמה מעורבת בפרויקטים מחקריים במרפאה לטיפול מערכתי בהפרעות קשב וריכוז בבית החולים שניידר.