רציונל |
ילדים נוטים להצליח יותר מבחינה לימודית וחברתית כאשר הוריהם ואנשי החינוך משתפים ביניהם פעולה במטרה לקדם את הילד/ה מבחינה התפתחותית וחינוכית. כמו כן, קהילה תומכת תורמת לגיבוש זהותם של ההורה והילד ולחוסנם האישי. |
|
מטרות |
|
|
תכנים |
|
|
קהל היעד |
הורים וילדיהם בני כיתה א' (כ15 זוגות של הורה וילד בקבוצה). |
|
תיאור התוכנית בפעולה |
תכנית הדרכה קבוצתית – סדנאית הנערכת בין כותלי בית הספר, בת כ- 15 מפגשים. אורך כל מפגש שעה וחצי והוא מחולק לשני חלקים:
|
|
משך ההפעלה |
כ-5 חודשים (15 מפגשים). |
|
דרכי הנחייה |
|
|
צוות ההפעלה |
|
|
חומרים נלווים |
חומרי העשרה, ציוד אומנות ויצירה, משחקי שולחן, ספרי קריאה תואמי גיל. |
|
הדרכה מקצועית |
מנחה מחוזית-מטעם האוניברסיטה, בעלת תואר מתקדם בגיל הרך, המלווה את הרכזת לאורך התכנית כולה. ההדרכה כוללת: מפגשי הדרכה פרטניים לרכזת, מפגשי הדרכה קבוצתיים לרכזות האזור, ביקורי שטח, השתתפות בוועדות היגוי ועוד. |
|
גורמים מממנים |
התכנית מפוקחת על ידי אגף א' לילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך וניתן להפעילה במסגרת: התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון-360, תקציבי רווחה חינוכית, שיקום שכונות ועוד. |