תכנית הטף

רציונל

בשלוש השנים הראשונות לחיי הפעוט נבנית התשתית לאישיותו ולתפיסתו העצמית. למבוגר תפקיד מכריע בגיבוש יכולת ההסתגלות הרגשית-חברתית החיונית להתפתחות הילד.

מטרות

  • חיזוק הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות של ההורה והילד.
  • איתור ומניעת קשיים התפתחותיים.
  • פיתוח כישורי הורות ומתן ידע התפתחותי.
  • טיפוח קשרי הגומלין בין ההורה לילדו.

תכנים

תכנים חינוכיים והתפתחותיים- המותאמים לגיל הילדים ולקצב האישי של כל ילד ובנויים כפעילויות משחקיות.

קהל היעד

הורים וילדיהם בני שנה עד שלוש.

תיאור התכנית בפעולה

  • הדרכה ביתית, מידי שבוע, בהשתתפות הורה, ילד ומדריכה תוך בילוי זמן חוויתי משותף (משך כל מפגש כ45 דקות).
  • סדנאות קבוצתיות להורים ולילדים המשתתפים בתכנית.
  • מפגשי הורים קבוצתיים.

משך הפעלה

שנתיים, במסגרת מתווה של שנה לימודית.

דרכי הנחייה

  • הדרכה ביתית.
  • סדנאות משותפות להורים ולילדים.
  • קבוצות הורים.

צוות ההפעלה

  • רכזת-אשת מקצוע לגיל הרך, בעלת תואר ראשון לפחות, המרכזת את התכנית ומנחה את המדריכות.
  • מדריכות- כל מדריכה מלווה כ10 משפחות קבועות לאורך התכנית.

חומרים נלווים

ערכה אישית למשפחה המכילה משחקים, ספרים ודפי הדרכה להורים

הדרכה מקצועית

מנחה מחוזית-מטעם האוניברסיטה, בעלת תואר מתקדם בגיל הרך, המלווה את הרכזת לאורך התכנית כולה. ההדרכה כוללת: מפגשי הדרכה פרטניים לרכזת, מפגשי הדרכה קבוצתיים לרכזות האזור, ביקורי שטח, השתתפות בוועדות היגוי ועוד.

גורמים מממנים

התכנית מפוקחת על ידי אגף א' לילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך וניתן להפעילה במסגרת: התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון-360,תקציבי רווחה חינוכית, שיקום שכונות ועוד