רציונל |
בשלוש השנים הראשונות לחיי הפעוט נבנית התשתית לאישיותו ולתפיסתו העצמית. למבוגר תפקיד מכריע בגיבוש יכולת ההסתגלות הרגשית-חברתית החיונית להתפתחות הילד. |
מטרות |
|
תכנים |
תכנים חינוכיים והתפתחותיים- המותאמים לגיל הילדים ולקצב האישי של כל ילד ובנויים כפעילויות משחקיות. |
קהל היעד |
הורים וילדיהם בני שנה עד שלוש. |
תיאור התכנית בפעולה |
|
משך הפעלה |
שנתיים, במסגרת מתווה של שנה לימודית. |
דרכי הנחייה |
|
צוות ההפעלה |
|
חומרים נלווים |
ערכה אישית למשפחה המכילה משחקים, ספרים ודפי הדרכה להורים |
הדרכה מקצועית |
מנחה מחוזית-מטעם האוניברסיטה, בעלת תואר מתקדם בגיל הרך, המלווה את הרכזת לאורך התכנית כולה. ההדרכה כוללת: מפגשי הדרכה פרטניים לרכזת, מפגשי הדרכה קבוצתיים לרכזות האזור, ביקורי שטח, השתתפות בוועדות היגוי ועוד. |
גורמים מממנים |
התכנית מפוקחת על ידי אגף א' לילדים ונוער בסיכון במשרד החינוך וניתן להפעילה במסגרת: התכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון-360,תקציבי רווחה חינוכית, שיקום שכונות ועוד |