אירועים עתידיים

<embed>

לוח שנה

א ב ג ד ה ו ש
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 

סמינר מחלקתי בנושא: מורים והוראה במאה ה-21

תאריך: 
ד', 01/05/2019 - 14:10 עד 15:30

מיקום: 
בית הספר לחינוך, חדר 459 (קומה 4)

הסמינר המחלקתי הבא של בית הספר לחינוך ע"ש שלמה (סימור) פוקס, "מחד גיסא.. ומאידך גיסא.. נושא אחד – שתי זוויות"

יערך ביום ד' ה-1 במאי 2019 בין השעות 14:10-15:30 בחדר 459, בית-הספר לחינוך.

נושא הסמינר: מורים והוראה במאה ה-21

  • מהזווית של מדעי הלמידה תציג פרופ' יפעת בן-דוד קוליקנט, מהמגמה ללמידה והוראה, בית הספר לחינוך ע"ש סימור פוקס, האוניברסיטה העברית, את עבודתה בנושא:

"Adapting schools to the twenty-first century: Educators’ perspective"

Much empirical work on schools’ pedagogical adaptation to the twenty-first century focuses on use of information-commination technology (ICT) or its perceived usefulness. However, in this study the focus was broader, on educators’ perspectives regarding twenty-first century schooling – challenges, pedagogy, the role of ICT and impediments to change. The research methods involved a thematic analysis of semi-structured interviews with 16 Israeli educators whose school visions emphasise twenty-first-century skills. The findings revealed that educators’ aims revolve around nurturing twenty-first-century skills and students’ well-being. ICT plays a complex role in educators’ pedagogy. Its actual use is sporadic, involving both traditional and twenty-first-century skill-oriented activities. However, ICT’s perceived lasting cognitive, behavioural and social negative effects on students shape educators’ pedagogical aims and the tendency to employ personalised approaches. Educators perceived the Ministry of Education as a barrier to change, due to its content-heavy curricula and emphasis on achievements.

  • מהזווית של הכשרת מורים יציג ד"ר אדר כהן, מנהל אקדמי המחלקה ללימודי הוראה, בית הספר לחינוך ע"ש סימור פוקס, האוניברסיטה העברית, כווני מחשבה בנושא:

"כיצד יש לחנוך את מורי העתיד של המאה ה-21? קולות מן השטח"

המסלול להכשרת מורים קיים באוניברסיטה העברית כבר עשרות שנים, ועבר הרבה גלגולים והתאמות, בהתאם לשינויים שחלו במערכת החינוך ובציבור התלמידים והמורים, לנוכח שינויים תרבותיים, אידיאולוגיים, סוציולוגיים ולנוכח עידן המידע. בהרצאה קצרה זו נסקור בקצרה את השינויים שחלו בשנים האחרונות במחלקה להכשרת מורים, את כיווני המחשבה לעתיד ובעיקר את הדילמות הפדגוגיות והארגוניות איתם אנו מתמודדים בבניית התכנית ובגיוס הסטודנטים. הדברים יוצגו על רקע שתי התפתחויות נוספות: פתיחת מרכז המחקר (המכון לחקר התפתחות מורים במאה ה-21) בביה"ס לחינוך לפני כשנה, שיאפשר פרספקטיבה מחקרית רחבה על התהליכים הללו, ואישורו הקרוב של מתווה חדש של המל"ג לגבי הכשרות מורים בארץ בכלל (שיחליף את מתווה אריאב משנת 2006). יהיה חשוב במיוחד עבורנו יהיה לשמוע רעיונות ומחשבות שלכם בעקבות דברים אלו.