מבנה הלימודים

program

 

הלימודים כוללים קורסים תיאורטיים לצד הכשרה מעשית.

קורסים תיאורטיים

שנת הלימודים הראשונה מוקדשת ללמידה תיאורטית של תהליכי שפה, קוגניציה מספרית וקשב וניהול. בכל אחד מתחומים אלה נלמדים התפקוד התקין והנמוך. כמו כן נלמדים העקרונות של תורת המדידה וההערכה.

הכשרה מעשית

ההכשרה המעשית מתקיימת בקליניקה ייחודית שנמצאת בבית הספר לחינוך. ההכשרה כוללת סדנאות והדרכה פרטנית הן באבחון והן בטיפול. תהליך ההכשרה והטיפול נבנה בהתאם לידע התיאורטי הנלמד בשנת הלימודים הראשונה. להלן פירוט של מבנה ההכשרה.

תהליך האבחון של לקויות למידה

לימוד זה כולל את הכרת המבחנים השונים, ובנוסף לכך, התנסות קלינית באבחון של ילדים ושל מבוגרים. אבחון הילדים מתקיים בקליניקה מיוחדת שנבנתה לצורכי לימודים בקמפוס הר הצופים של האוניברסיטה. אבחון המבוגרים מתקיים במרכז אבחון לקויות הלמידה של האוניברסיטה. סטודנטים שיהיו מעוניינים יוכלו להעמיק את התנסותם באבחון של מבוגרים במסגרת עבודה כבוחנים במרכז אבחון לקויות למידה של האוניברסיטה תמורת שכר סטודנט. העבודה כבוחנים תהייה בהדרכה צמודה מטעם המרכז. מספר המקומות מוגבל.

התהליך הטיפולי

לימוד זה כולל החשיפה לתהליך הטיפולי במסגרת של הקליניקה, ומלווה בשתי סדנאות להוראה מתקנת, האחת מוקדשת לקשיים בקריאה והשנייה לקשיים בחשבון. החשיפה כוללת צפייה מודרכת בתהליך טיפולי הנעשה על ידי מדריכה מומחית ומלווה בהתנסות מעשית בהדרכה צמודה.

ריכוז נקודות זכות לסטודנטים המתחילים בשנה"ל תשפ"ה

ש"ש שעות שבועיות
נ"ז נקודות זכות
מסלול מחקרי כמותי (עם תזה) מסלול מחקרי איכותני (עם תזה) מסלול עיוני (ללא תזה)
קורסי מחקר 5 ש"ש* – 10 נ"ז* 3 ש"ש – 6 נ"ז 2 ש"ש – 4 נ"ז
קורסי חובה בתוכנית (כולל סמינר) 13.5 ש"ש - 27 נ"ז 13.5 ש"ש - 27 נ"ז 13.5 ש"ש - 27 נ"ז
קליניקה 13 ש"ש – 26 נ"ז 13 ש"ש – 26 נ"ז 13 ש"ש – 26 נ"ז
קורסי בחירה מחוץ לתכנית - - 1 ש"ש – 2 נ"ז
עבודות סמינריוניות אחת בתוכנית  אחת בתוכנית שתי עבודות
עבודת גמר אחת בתוכנית אחת בתוכנית -
סה"כ שעות/נקודות 31.5 ש"ש – 63 נ"ז 29.5 ש"ש – 59 נ"ז 29.5 ש"ש – 59 נ"ז

פירוט תכנית לימודים

פירוט לגבי תכנית הלימודים בשנתון האוניברסיטה.
יש לבחור "פקולטה: פקולטה למדעי הרוח" > "חוג: חינוך-לקויות למידה" > "מסלולים" יש לבחור: "מסלול מחקרי" או "מסלול לא מחקרי" > "תואר: תואר מוסמך".