סדרי הרשמה ותנאי קבלה

מי מתקבל?

  • תלמידי/בוגרי חוגי הלימוד המתאימים למקצועות ההוראה שהמחלקה ללימודי הוראה מציעה
  • תלמידים שסיימו לפחות שתי שנות לימוד לתואר הראשון
  • תלמידי ובעלי תארים מתקדמים
  • מורים מכהנים בבתי ספר על-יסודיים או במוסדות להשכלה גבוהה (הדרישות הן: מינימום 2 שנות ניסיון בהיקף של ½ משרה)

תנאי קבלה כלליים

  • למחלקה ללימודי הוראה יכולים להתקבל בוגרי תואר ראשון או תלמידים שסיימו שתי שנות לימוד לקראת תואר ראשון עם ציון ממוצע של 80 לפחות. תלמידי או בוגרי החוגים לכימיה, לביולוגיה, למתמטיקה, לפיסיקה ומדעי המחשב יתקבלו עם ציון ממוצע של 75 לפחות.
  • מתקיימים מסלולים לתלמידים מצטיינים. ממוצע הקבלה הינו 90. לתלמידי/בעלי תואר במתמטיקה, פיזיקה, כימיה, ביולוגיה, ומדעי המחשב, ממוצע הקבלה למסלול לתלמידים מצטיינים הינו 85.
  • ידיעת השפה העברית – בעלי תארים מחו"ל יפנו למשרד לרישום וקבלת תלמידים מחו"ל לקבלת פרטים.
  • בעלי תעודת בגרות לא ישראלית נדרשים להמציא אישור על סיום רמה ג' לפחות בלימודי עברית כתנאי לקבלה ללימודי הוראה.
  • ההרשמה למקצוע אמנות בשיתוף עם "בצלאל" פתוחה אך ורק לתלמידי או בוגרי החוג לתולדות אומנות באוניברסיטה העברית ולתלמידי או בוגרי בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים. המועמדים יידרשו לעבור סדנת מיון.
  • תלמידי החוג לימודי האסלאם ומזה"ת המעוניינים לעבור הכשרה להוראת ערבית, הקבלה למסלול מותנית במבחן כניסה ובהשלמות של קורסים בחוג לערבית בהתאם לדרישות החוג.
  • הסטודנטים שנתוניהם עומדים בתנאי הקבלה יוזמנו לראיון היכרות, שמטרתו העיקרית היכורת אישית, תיאום ציפיות והכוונה ראשונית שתסייע לרישום לקורסים ולמסלול הרלוונטי. מועמדים למקצוע אמנות בשיתוף עם "בצלאל" יידרשו לעבור סדנת מיון ולא מתבקשים לעבור ראיון היכרות.

סדרי הרשמה

ההרשמה לשנת הלימודים תש"פ תיפתח ב-20 בינואר 2019 ותימשך עד לתאריך 30 ביוני 2019. לאחר תאריך זה תתאפשר ההרשמה רק על בסיס מקום פנוי.

לנרשמים לתעודת הוראה לקראת סמסטר ב', שימו לב:

תהליך המיונים והקבלה ללימודים במקצוע אמנות בשיתוף עם "בצלאל" נעשה ב"בצלאל". לפרטים יש ליצור קשר עם אסף אלקלעי: asaf.e@bezalel.ac.il. ניתן להגיש מועמדות לתכנית עד לתאריך 20.2.19.

שלב 1

ברמה אוניברסיטאית: תלמידים שלמדו בארץ נרשמים במדור לרישום ולקבלת תלמידים של האוניברסיטה העברית באמצעות הרישום המקוון באתר האוניברסיטה העברית - יש לצרף מסמכים על פי הדרישות המופיעות באתר.

שלב 2

ברמת בית הספר לחינוך: באמצעות יצירת חשבון במערכת ההרשמה, מילוי פרטים וצירוף מסמכים על פי הדרישות המופיעות במערכת ההרשמה.
יש לשים לב שביצעת את כל הפעולות הבאות:

  1. מילוי פרטים אישיים באנגלית ולאחר מכן קבלת סיסמה למייל.
  2. עם הסיסמה יש להיכנס למערכת הרישום ולבצע את הפעולות הבאות:
  • למלא "טופס הרשמה" מקוון
  • להעלות מסמכים רלוונטיים המפורטים בעת ההרשמה
  • לבצע "סגירת הרשמה"

שלב 3

הסטודנטים שנתוניהם עומדים בתנאי הקבלה יוזמנו לראיון היכרות, שמטרתו העיקרית היכורת אישית, תיאום ציפיות והכוונה ראשונית שתסייע לרישום לקורסים ולמסלול הרלוונטי. לאחר השלמת תהליך הרישום ולאחר קיום הראיון יקבלו המועמדים הודעה על קבלתם הסופית ללימודים.
מועמדים למקצוע אמנות בשיתוף עם "בצלאל" יידרשו לעבור סדנת מיון ולא מתבקשים לעבור ראיון היכרות.

שימו לב

  • לא יטופלו בקשותיהם של מועמדים שלא השלימו את שני הליכי ההרשמה הראשונים ולא צירפו את כל המסמכים הנדרשים.
  • במקצועות מסוימים, בהתאם לרקע האקדמי של המועמד, ייתכן ותהיה דרישה להשלמת רקע אקדמי בתחום זאת במקביל ללימודי בהוראה.
  • סטודנטים הבאים מאוניברסיטאות בחו"ל, במקביל להרשמה ללימודים במחלקה ללימודי הוראה באמצעות טופס ההרשמה, מועמדים שלמדו את התואר בחו"ל מתבקשים להירשם במדור רישום וקבלת תלמידים מחו"ל. ניתן לפנות ליועצים של מדור רישום וקבלה תלמידים מחו"ל למידע נוסף.
  • קבלת תעודת הוראה מותנית בסיום התואר, בהתאם למסלול הלימודים.
  • ההצלחה בקורסי ההכשרה המעשית (ציון 70 ומעלה) היא תנאי לקבלת תעודת ההוראה. ההכשרה המעשית מתקיימת לאורך כל השנה, ללא חופשת סמסטר. הצלחה בקורסי ההכשרה המעשית תלויה בעמידה בציפיות ממורה בראשית דרכו, על פי הפרמטרים הבאים שייבחנו ויוערכו לאורך השנה:
    - זהות מקצועית: פיתוח תפיסה חינוכית אישית לאורך ההכשרה, מודעות לדילמות חברתיות, אתיות וערכיות בהוראה
    - תיפקוד בקורס: נוכחות שוטפת, השתתפות פעילה ותורמת לקורס, עמידה בזמנים, ביצוע המטלות והמשימות
    - תיפקוד כמורה לתחום הדעת: שליטה מינימלית נדרשת בתחום הדעת, שליטה נדרשת בידע פדגוגי-דידקטי (שילוב מיומנויות חשיבה, גיוון דרכי הוראה' הכנת שיעור, בניית מבחן, בניית דפי עבודה, וכו')
    - תיפקוד מול תלמידים: יכולת ניהול כיתה, תקשורת חיובית עם תלמידים, הכלה, התיחסות דיפרנציאלית ומענה מותאם אישית, טיפול בבעיות משמעת
    - תיפקוד בצוות: יכולת לעבודת צוות עם עמיתים, הבנה של צרכי המערכת ותפקוד במסגרת הדרישות של ביה"ס
    - תיפקוד כלומד: יכולת לתת ולקבל משוב, יכולות רפלקטיביות