פסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד (239)

 

התכנית לפסיכולוגיה חינוכית-קלינית של הילד באוניברסיטה העברית הינה התכנית היחידה בארץ המכשירה את בוגריה הן להתמחות קלינית והן להתמחות חינוכית. פסיכולוגים חינוכיים עוסקים באבחון ובטיפול, פרטני ומערכתי. זאת לשם קידום בריאות ורווחה נפשיים, ולתפקוד מיטבי של ילדים ונוער, משפחות, צוותים חינוכיים וקהילות תוך התייחסות ליחסי הגומלין ביניהם. פסיכולוגים קליניים מתמחים באבחון ובטיפול בהפרעות נפשיות, משברים, קשיים אישיים ועוד, בהתבסס על גישות וטכניות טיפוליות שונות.

שילוב ייחודי זה משקף את תפיסת העולם בתכנית, לפיה טיפול מיטבי דורש היכרות עמוקה עם המנגנונים הנפשיים של הפרט יחד עם התייחסות להקשר המערכתי, המשפחתי, החינוכי והתרבותי. בהתאם לכך, ההכשרה בתכנית מאופיינת בגישה אינטגרטיבית הכוללת עבודה עם הילד, ההורים והמשפחה, מתוך הבנה של מערכת החינוך ושל מסגרות נוספות בהן הילד נמצא, ואשר עשויות לסייע בהתערבות. אנו מאמינים כי אינטגרציה זו מספקת הכשרה מקיפה יותר המובילה לפיתוח אישי ולבניית אנשי מקצוע מן המעלה הראשונה.  

בשל מחסור רב בפסיכולוגיים חינוכיים וקליניים של הילד במגזר הערבי והחרדי, התכנית מקצה מקומות מיוחדים לסטודנטים מהחברה הערבית ומהחברה החרדית.