מטרת הפיתוח המקצועי של עובדי הוראה היא לפתח בקרב עובדי הוראה התמחות בלמידה רפלקטיבית וחשיבה מחקרית וביקורתית ברמה גבוהה ובהקשרים לתהליכי הלמידה, ההוראה והיישום בבית הספר.
התפיסה שעמדה בשנים האחרונות מאחורי הרציונל של פיתוח מקצועי לדרגות 7-9, אשר התמקדה בקשר שבין האקדמיה לשדה ולוותה בליווי אישי, הופכת כיום להיות חלק מרציונל לפיתוח מקצועי גם של דרגים נוספים ועובדי הוראה בכלל.
החל משנת תשע"ט לא חלה הבחנה בדרגות עובד ההוראה הלומד.
התכניות המוצעות יהיו בנויות על מסלולים בני 60/30 שעות אקדמיות.
התכניות המוצעות לשנת הלימודים תש"פ, הנבנות בימים אלו יוצעו כתכנית "ייחודיות" לפיתוח מקצועי, כפופות לאישור משרד החינוך.
בין התכניות המוצעות בתש"פ
- קורס הכשרת מטפלים התנהגותיים
- קורס גישור - מיומנויות לניהול ויישוב קונפליקטים (הסמכה לתעודת מגשר)
- קורס הנחיית קבוצות - בתחום חינוך, חברה וקהילה
- אתיקה, ילדים ומה שביניהם - דילמות אתיות במפגש של מורים, אנשי חינוך ומטפלים בילדים ונוער
- התמודדות עם מצבי מצוקה רגשית של ילדים ונוער
- התקשרו"ת גן ללמידה רגשית-חברתית והתערבות מוקדמת בבעיות התנהגות - תכנית ייחודית לעו"ה בחינוך הקדם יסודי
- הכשרת מורים חונכים – 60 שעות ל"אופק חדש" ולתיכונים
- לימודי הסמכה להוראת מחוננים ומצטיינים
- תכנית ייחודית לפיתוח מקצועי של יועצים חינוכיים
- בית מדרש למורים מובילים-זהות, התבגרות,תרבות וחינוך במאה ה-21 - שיתוף פעולה עם תכנית רביבים
- קהילת מורים מובילים לחיים משותפים-עם מרכז אקורד והמטה לחיים משותפים במשרד החינוך
*התכניות המוצעות יהיו כפופות לאישור משרד החינוך, תלויות במספר המשתתפים ויהיו נתונות לשינויים.