check
אישורים וסיום הלימודים | בית הספר לחינוך

אישורים וסיום הלימודים

exams

 

קיימים 3 אישורים שניתן לתת
 

1. אישור 115- למסיימים שני סמסטרים בלימודי הוראה כולל כל חובות ההכשרה המעשית, ומעוניינים להתחיל בשנת ההתמחות (סטאז')

סטודנט/ית שסיים/ה לימודי שנה אחת בתעודת הוראה ואת כל חובות ההכשרה המעשית (כולל קבלת ציונים עבור קורסים אלו), זכאי לאישור העסקה 115 המהווה אישור לתחילת העסקה בשנת ההתמחות.
על מנת לקבל אישור העסקה - טופס 115 יש לפנות לגב' מרים אלעזרה.

סטודנט/ית שאינו/ה עומד/ת בתנאים אלו ומעוניין להתחיל לעבוד בבית הספר ולהתחיל את שנת ההתמחות יצטרך לקבל אישור חריג מכח אדם במשרד החינוך לתחילת העסקתו בשנת ההתמחות.
סטודנט זה יפנה לקבלת גיליון ציונים מהאוניברסיטה המהווה אישור על מצב לימודיו ובהתאם יהיה עליו לעבור וועדת חריגים לשם תחילת עבודתו.
על מנת לקבל גיליון ציונים בתשלום נדרש למלא בקשה מקוונת. בבקשה מטפלת הגב' אתי גרשון כהן.

למידע מפורט על שנת ההתמחות וסדנאות הסטאז' מוזמנים להיכנס לאתר: מתמחים בהוראה - שנת ההתמחות בהוראה - בה"ס לחינוך האוניברסיטה העברית.

2. אישור על סיום 100% מחובות הלימודיים

סטודנט שקיבל ציונים על כל הקורסים בהם נדרש במסגרת תכנית הלימודים, אך טרם סיים את לימודי התואר הראשון/השני בהתאם למסלול בו למד, יכול להגיש בקשה לקבלת אישור על סיום חובות הלימודיים.
ניתן להגיש בקשה לקבלת אישור ע"י פנייה במייל, הכוללת פרטים אישיים, למרים אלעזרה.
התנאי לקבלת אישור זכאות בהמשך הינו סיום התואר הראשון/השני. באחריות הסטודנט להגיש בהמשך בקשה לקבלת אישור הזכאות עם סיום התואר. ראה את סעיף 3.

3. אישור זכאות

בקשה לאישור זכאות ניתן להגיש רק לאחר קבלת כל הציונים על כל הקורסים בהם נדרש הסטודנט במסגרת תכנית הלימודים. לבקשה יש לצרף אישור זכאות לתואר ראשון/שני בהתאם למסלול הלימודים אליו השתייך הסטודנט.
בכדי לקבל את אישור הזכאות יש למלא את הטופס המקוון "בקשה לקבלת אישור זכאות לתעודת הוראה בבתי הספר העל-יסודיים".

שימו לב

קבלת תעודת הוראה מותנית בסיום התואר, בהתאם למסלול הלימודים.

ההצלחה בקורסי ההכשרה המעשית (ציון 70 ומעלה) היא תנאי לקבלת תעודת ההוראה. ההכשרה המעשית מתקיימת לאורך כל השנה, ללא חופשת סמסטר. הצלחה בקורסי ההכשרה המעשית תלויה בעמידה בציפיות ממורה בראשית דרכו, על פי הפרמטרים הבאים שייבחנו ויוערכו לאורך השנה:

  • זהות מקצועית: פיתוח תפיסה חינוכית אישית לאורך ההכשרה, מודעות לדילמות חברתיות, אתיות וערכיות בהוראה
  • תיפקוד בקורס: נוכחות שוטפת, השתתפות פעילה ותורמת לקורס, עמידה בזמנים, ביצוע המטלות והמשימות
  • תיפקוד כמורה לתחום הדעת: שליטה מינימלית נדרשת בתחום הדעת, שליטה נדרשת בידע פדגוגי-דידקטי (שילוב מיומנויות חשיבה, גיוון דרכי הוראה' הכנת שיעור, בניית מבחן, בניית דפי עבודה, וכו')
  • תיפקוד מול תלמידים: יכולת ניהול כיתה, תקשורת חיובית עם תלמידים, הכלה, התיחסות דיפרנציאלית ומענה מותאם אישית, טיפול בבעיות משמעת
  • תיפקוד בצוות: יכולת לעבודת צוות עם עמיתים, הבנה של צרכי המערכת ותפקוד במסגרת הדרישות של ביה"ס
  • תיפקוד כלומד: יכולת לתת ולקבל משוב, יכולות רפלקטיביות