יום פתוח למתעניינים בלימודי מוסמך בחינוך 2020

תאריך: 
ד', 03/06/2020 - 18:30

כל שנה בית הספר לחינוך עורך יום פתוח לכל המגמות לתואר שני בחינוך, שמהווה הזדמנות לפגוש עם מורי המגמות, הרכזים, והסטודנטים, להתוודע לתכנים ולפעילות במגמות ולהתרשם מהלימודים בהן.

השנה, בשל נסיבות הקורונה נערוך מפגשים אלו בזום:

יום ד' 3.6.2020 בין 18:30 - 19:45

יום ה' 4.6.2020 בין 11:00 - 12:15

נשמח לראותכם!


המגמה ללמידה והוראה

תיאור המגמה
התכנית מכשירה מומחים וחוקרים במדעי הלמידה תוך מתן דגש על חדשנות פדגוגית, מחקר מתקדם, והובלת שינויים בשדה. המגמה מאפשרת במה לשאלות ביקורתיות סביב פדגוגיות מסורתיות וחדשניות, תוך הבנה שדיון מקדם בסוגיות אלו צריך העמקה תיאורית, היכרות עם המציאות החינוכית, ומחקר אמפירי עדכני.

ראש המגמה
פרופ' קריסטה אסטרחן

 

המגמה למדיניות, מנהל ומנהיגות בחינוך

תיאור המגמה
המגמה למדיניות, מנהל ומנהיגות בחינוך באוניברסיטה העברית מציגה בפני הסטודנטים את היסודות התיאורטיים והמחקריים הנדרשים לפיתוחה של מנהיגות חינוכית אפקטיבית בחינוך הפורמלי ובחינוך הבלתי פורמלי. במסגרת השיעורים נדונים היבטים שונים במדיניות החינוך, ניהול כח אדם, מנהיגות ויזמות, ניהול כספי, ניהול פדגוגי, אבחון ארגוני ותכנון. הקורסים מיועדים לתת לסטודנטים כלים לחשיבה ולהבנה של תהליכים החיוניים להובלת ארגוני חינוך לפעולה אפקטיבית, יעילה, רגישה וצודקת מוסרית.

ראש נמגמה
ד"ר אורי אייל

 

המגמה לחינוך יהודי

תיאור המגמה
האם יש לכם תודעה של שליחות?
האם רצונכם ללמוד תואר שני בתחום משמעותי?
אם כן, מקומכם איתנו!
המגמה לחינוך יהודי מזמינה  סטודנטים מצטיינים להגיש מועמדות לתואר שני המשלב קורסים בחינוך יהודי, בהגות וביזמות חברתית-חינוכית.

ראש המגמה
ד"ר יונתן מירוויס

 

המסלול האישי למצטיינים

תיאור המגמה
רוצה להעמיק את הלימודים בנושא חינוך שמלהיב אותך או שמטריד אותך?
מעוניין.ת בהבנה אינטגרטיבית, אינטרדיסציפלינרית של בעיות החינוך במאה ה 21?
מסלול אישי למצטיינים !!!!!!
תכנית מחקרית מותאמת אישית לתלמידים עם פוטנציאל וסקרנות.
הלימודים כוללים קורסי חובה למסלול וסיורים בשטח וקורסים בהתאמה אישית שהסטודנט ייבחר בהתייעצות עם המנחה לתיזה בהתאם לנושא התעניינותו.

ראש המגמה
פרופ' ג'וליה רסניק

 

המגמה ללימודים משולבים במדעי החינוך

תיאור המגמה
מטרת מגמה זו היא להעניק לתלמידים השכלה כללית מתקדמת בחינוך. המגמה מאפשרת לסטודנטים להיחשף למגוון תחומי העיסוק בחינוך. המגמה מתאימה במיוחד לסטודנטים המעוניינים להעמיק בסוגיות חינוכיות מפרספקטיבה רחבה ומגוונת. המסלול מתאים גם לעובדי הוראה המעוניינים בתואר כללי בחינוך כהעשרה כללית לעבודתם. המגמה מאפשרת לסטודנטים לבחור בין מסלול מחקרי למסלול לא מחקרי והוא בעל מבנה של חטיבות מוגדרות מראש.

ראש המגמה
פרופ' יפעת קוליקנט

 

המגמה לייעוץ חינוכי

תיאור המגמה
תכנית מכשירה לתפקיד יועץ/ת חינוכי/ת, באמצעות הקניית תשתית עיונית, מחקרית ומעשית בתחום הייעוץ החינוכי. הסטודנטים לומדים לפתח אסטרטגיות עבודה ושיטות התערבות כגון: איתור צרכים של ילדים, הורים וצוות, היוועצות פרטנית וקבוצתית עם צוותים חינוכיים, ייעוץ לפרט, התערבות מול הורים, תכנון והעברת תכניות התערבות, התערבות במצבי לחץ ומשבר ואבחון המערכת ודרכי ההתערבות בה.

הלימודים במגמה שנים דגש על צמיחה אישית, פיתוח ושכלול מיומנויות אישיות ומקצועיות בתוך הסביבה בה פועל היועץ ותוך שימוש בידע מחקרי כבסיס לדרכי ההתערבות.

ראש המגמה
ד"ר סימה עמרם

 

המגמה ללקויות למידה

תיאור המגמה
הלימודים במגמה כוללים קורסים תיאורטיים בתחומים של תהליכי קריאה, חשבון תפקודי קשב, לצד הכשרה באבחון ובטיפול בלקויות למידה.

ראש המגמה
ד"ר שרית אשכנזי

 

המגמה לחינוך מיוחד

תיאור המגמה
לימודים מתקדמים בתיאוריה ובפרקטיקה של חינוך לילדים עם צרכים חינוכיים מיוחדים, כולל: אוטיזם, לקויות למידה, הפרעות רגשיות והתנהגותיות, מוגבלות שכלית התפתחותית, ועוד. היכרות עם מודלים שונים, מחקר עדכני, כלים מעשיים, ומרצים מומחים. יום בשבוע לשנתיים!

ראש המגמה
ד"ר ג'ודה קולר

 

המגמה לפסיכולוגיה קלינית וחינוכית של הילד

תיאור המגמה
המגמה לפסיכולוגיה חינוכית-קלינית של הילד הינה המגמה היחידה בארץ המכשירה את בוגריה הן להתמחות קלינית והן להתמחות חינוכית. ההכשרה מאופיינת בגישה אינטגרטיבית הכוללת עבודה עם הילד, ההורים והמשפחה, וכן עם מערכת החינוך ומסגרות נוספות שעשויות לסייע בהתערבות. במסגרת המגמה ניתנת הכשרה בטיפול ובאבחון והתלמידים זוכים להיכרות מעמיקה עם גישות טיפוליות מגוונות ועדכניות. בוגרי המגמה משלבים בהתמחויות קליניות וחינוכיות והופכים לאנשי מקצוע מובילים בתחום הטיפול בילדים.

ראשי המגה
ד"ר נעה סאקה
ד"ר נעמה גרשי