דילוג לתוכן העיקרי
Toggle navigation
בית הספר לחינוך
ע"ש שלמה (סימור) פוקס
ee47b78efbcc419b65c212a3f72b6658
a37ff7c07e51983085252f724a8e6a52
טופס חיפוש
חיפוש
על בית הספר
דבר המנהל
סגל אקדמי
סגל מנהלי
חדשות
אירועים וסמינרים
דרושים ומחפשי עבודה
רקע והיסטוריה
מחקר
פרסומים
המרכז לחקר הכשרה ולמידת מורים
קבוצות מחקר ומעבדות
ועדת אתיקה
פוסט-דוקטורט
לימודים
פיתוח מקצועי
לימודי תעודה והעשרה
פיתוח מקצועי לעובדי הוראה
היחידה לכניסה להוראה
פסיכולוגיה חינוכית
תוכניות לגיל הרך
עבודה עם ארגונים ורשויות
מידע לסגל
יצירת קשר
accessibility
הגדלת גופן
text_fields
גווני אפור
format_color_reset
היפוך צבעים
invert_colors
ניגודיות גבוהה
contrast
ניגודיות בהירה
light_mode
הדגשת קישורים
links
גופן קריא
title
איתחול
restart_alt
check
דף הבית
/
מחקר
/
פרסומים
/
פרסומים
פרסומים
המרכז לחקר הכשרה ולמידת מורים
קבוצות מחקר ומעבדות
ועדת אתיקה
לימודי פוסט דוקטורט
פרסומים לפי שנים
In Press
2020
2019
2018
פרסומים by Year: In Press
A
Abdu, R., & Schwarz, B. B.
. (In Press).
Split Up, but Stay Together: Collaboration, Cooperation and Mathematical Problem Solving
.
Instructional Science
.
B
Ben-Ze'ev, E., & Lomsky-Feder, E.
. (In Press).
Remaking Generational Memory: Practices of de-canonization at historical museums
.
International Journal of Heritage Studies
.
C
Cohen, T., & Tatar, M.
. (In Press).
Characteristics of the help-seeking process among LGBT adolescents and young adults during the process of coming out: A retrospective view
.
Educational Counseling
, (In Hebrew).
G
Gazit, N., Lomsky-Feder, E., & Ben-Ari, E.
. (In Press).
Military Covenants and Contracts in Motion: Reservists as Trans-migrants Ten Years Later
.
Armed Forces & Society
.
Gumpel, T. P., Koller, J., Weintraub, N., Werner, S., & Wiesenthal, V.
. (In Press).
The 3P model for creating sustainable educational reform: An epilogue to the special issue
.
Journal of Educational Administration
.
Gumpel, T. P., Koller, J., Weintraub, N., Werner, S., & Wiesenthal, V.
. (In Press).
Inclusion confusion: Trying to make sense of the diversity in international inclusion literature
.
Journal of Educational Administration
.
J
Jubran, H., Horenczyk, G., & Benet-Martinez, V.
. (In Press).
Profiles of multi-cultural identity integration in a conflictual context
.
International Journal of Intercultural Relations
.
M
Mana, A., Saka, N., Dahan, O., Ben-Simon, A., & Margalit, M.
. (In Press).
Implicit theories, social support and hope as serial mediators for predicting academic self-efficacy among higher education students
.
Disabilities Quarterly
.
P
Palatnik, A., & Stupel, M.
. (In Press).
Proof without words: A property of a cyclic polygon with an even number of vertices
.
The College Mathematics Journal
.
Pollak, Y., Gabrieli Seri, O., & Dekkers, T. J.
. (In Press).
Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) and risk-taking behavior: The case of suboptimal decision making
.
Movement and Nutrition in Health and Disease
.
R
Resnik, J.
. (In Press).
Comment l'éducation internationale façonne un capital international : le cas d’une école franco-israélienne
. בתוך
J. L. Derouet & et R. Malet, B. G. (Eds.)
,
« Éducation, mondialisation et citoyenneté »
. Sensepublisher.
Resnik, J.
. (In Press).
From government to governance: the incorporation of managerial regulation at the Ministry of Education in Israel
. בתוך
G. Fan & Popkewitz, T. S. (Eds.)
,
The International Handbook of Education Policy Studies: The Education Policy and Reform in the Changing Society
. Singapore: Springer Nature.
Resnik, J.
. (In Press).
Pour une école (moyenne) nouvelle : contexte international et regards croisés sur les réformes structurelles et leurs acteurs en France et Israël (1955-1975)
. בתוך
J. Cahon & Poucet, B. (Eds.)
,
« Le colloque d’Amiens, mars 1968»
. Presses Universitaires de Rennes.
S
Sabato, H., & Kogut, T.
. (In Press).
The Development of Children’s Sharing Behavior: Recipients’ and Givers’ Characteristics
. בתוך
J. Decety (Ed.)
,
The Social Mind-A Developmental Perspective
. MIT press.
Sabato, H., & Kogut, T.
. (In Press).
The development of prosociality among Christian Arab children in Israel: The role of children’s household religiosity and of the recipient’s neediness
.
Developmental Psychology
.
Schwarz, B. B.
. (In Press).
Transformer le texte écrit en tradition orale en collaborant dans l’argumentation chez les étudiants de Yeshivas
.
Argumentation et Analyse du discours
.
T
Tsabar, B.
. (In Press).
On the Existential Significance of ‘Trust’ in the Educational Philosophy of Janusz Korczak
.
Educational Theory
.
Tzemach, U., & Zohar, A.
. (In Press).
How Ultra-Orthodox man write and academic paper
.
Dapim (in Hebrew)
.
Z
Zion-Waldoks, T., Irshai, R., & Shoughry, B.
. (In Press).
The First Female Qadi in Israel’s Shari`a (Muslim) Courts: Nomos and Narrative
.
Shofar: An Interdisciplinary Journal of Jewish Studies
,
38
(2).
Zohar, A.
. (In Press).
Connecting the Islands to a Continent
. Jerusalem: Magness.
1
2
»
last
באתרי האוניברסיטה העברית נעשה שימוש בקבצי Cookies. הגלישה באתרים אלו מהווים הסכמה לשימוש זה.
ביטול
אישור
באתרי האוניברסיטה העברית נעשה שימוש בקבצי Cookies. הגלישה באתרים אלו מהווים הסכמה לשימוש זה.